Jauni klientu apkalpošanas centri
Svitenes VPVKAC kontaktpunkts Svitenes pagasta nodaļā durvis apmeklētājiem vēra 2023. gada 1. februārī. Iedzīvotāji iespēju saņemt valsts iestāžu vai pašvaldības pakalpojumus savas dzīvesvietas tuvumā vērtē ļoti pozitīvi, novērojusi kontaktpunkta vadītāja un pagasta nodaļas lietvede Sandra Smilga (no labās). Liela nozīme ir tam, ka iedzīvotāji ir pieraduši vērsties pagasta nodaļā pēc dažādu veidu palīdzības, bet tagad to izdarīt ir vēl ērtāk. Klientiem visbiežāk nepieciešama palīdzība slimības lapu un attaisnoto izdevumu deklarācijas iesniegšanā, pensijas un darba stāža, kā arī ceļu uzturēšanas un nekustamo īpašumu jautājumi. Cilvēki pozitīvi novērtē arī nesen ieviesto pakalpojumu – attālinātā ierēdņa konsultācijas.

30. maijā Bauskas novada Vecsaulē, Īslīcē, Mežotnē, Dāviņos un Brunavā durvis vērs pieci jauni Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru (VPVKAC) kontaktpunkti,  nodrošinot iedzīvotājiem iespēju vienuviet saņemt informāciju un praktisku palīdzību dažādu pakalpojumu pieteikšanā.

Bauskas VPVKAC vadītāja Dina Bērziņa uzsver, ka šis ir nozīmīgs solis pašvaldības attīstībā, padarot administratīvos procesus vēl pieejamākus, efektīvākus un sasniedzamākus iedzīvotājiem. Viņa novēl veiksmi esošajiem un jaunajiem VPVKAC kontaktpunktu speciālistiem un cer, ka iedzīvotājiem būs vēl ērtāk saņemt pieprasītākos pakalpojumus tuvāk savai dzīvesvietai.

2024. gada 31. maijā Bauskas novada pašvaldība saņēma Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas aicinājumu piedalīties projektā “Pakalpojumu sniegšanas reformas atbalsts”.  Pašvaldība atsaucās aicinājumam un pieņēma domes lēmumu kļūt par projekta sadarbības partneri.

Projekta mērķis ir izvērst un funkcionāli stiprināt esošo VPVKAC tīklu un paplašināt pieejamo pakalpojumu klāstu, lai iedzīvotāji vienkopus var iegūt informāciju un praktisku palīdzību valsts un pašvaldības pakalpojumu pieteikšanā.

Projekta ietvaros 30. maijā tiks atvērti pieci jauni klientu apkalpošanas centru kontaktpunkti:

  • Vecsaules VPVKAC kontaktpunkts Vecsaules pagasta nodaļā, “Pagastmāja”, Vecsaule, Vecsaules pagasts, Bauskas novads, LV-3932;
  • Īslīces VPVKAC kontaktpunkts Īslīces pagasta nodaļā, “Rītausmas”, Īslīces pagasts, Bauskas novads, LV-3901;
  • Mežotnes VPVKAC kontaktpunkts Mežotnes pagasta bibliotēkā, Pils iela 8, Mežotnes pagasts, Bauskas novads, LV-3918;
  • Dāviņu VPVKAC kontaktpunkts Dāviņu pagasta bibliotēkā, Miera iela 1A, Dāviņi, Dāviņu pagasts, Bauskas novads, LV-3929;
  • Brunavas VPVKAC kontaktpunkts Brunavas pagasta bibliotēkā, Ērgļi 1, Ērgļi, Brunavas pagasts, Bauskas novads, LV-3907.

Šajos punktos papildu tiešajiem bibliotekāra un lietveža darba pienākumiem darbinieks veiks VPVKAC speciālista funkcijas, tādā veidā nodrošinot iedzīvotājiem vieglāku, ērtāku un ātrāku pakalpojumu saņemšanu vienuviet.

Bauskas novadā KAC kontaktpunktu attīstība un pilnveidošana ir uzsākta jau 2022. gadā, kad Skaistkalnes pagasta nodaļā tika atvērts Skaistkalnes VPVKAC kontaktpunkts; 2023. gadā tika atvērti četri VPVKAC kontaktpunkti Gailīšu, Misas un Valles bibliotēkā un Svitenes pagasta nodaļā. Pēc veiksmīgas jauno VPVKAC kontaktpunktu atvēršanas šā gada 30. maijā Bauskas novadā kopā būs jau 14 VPVKAC kontaktpunkti, no kuriem seši atrodas bibliotēkās, četri - pagastu nodaļās un četri VPVKAC Bauskā, Iecavā, Vecumniekos un Rundālē.

Starp pieprasītākajiem ir Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras un Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pakalpojumi. Pārsvarā iedzīvotājiem nepieciešama palīdzība, lai pieteiktos slimības pabalsta saņemšanai, iedzīvotāju ienākuma nodokļa deklarācijas iesniegšanai, Ukrainas civiliedzīvotājiem nepieciešams atbalsts, lai atjaunotu termiņuzturēšanās atļauju u.c.

Pie VPVKAC speciālistiem var saņemt:

  • konsultāciju un atbalstu par valsts portāla Latvija.lv ievietoto e-pakalpojumu pieteikšanu;
  • apmācību darbā ar datoru un internetu par oficiālās elektroniskās adreses, e-paraksta izveidi un lietošanu, kas šobrīd ir populārs un pieprasīts pakalpojums;
  • iedzīvotāji, kuriem nav digitālo rīku izmantošanas iespējas, speciālists sniegs palīdzību valsts iestāžu pakalpojumu saņemšanā ar pilnvarotā e-pakalpojuma risinājumu;
  • attālinātas, personalizētas konsultācijas ar atsevišķu valsts iestāžu speciālistiem;
  • atbalstu iedzīvotāja kartes pieteikšanā un izsniegšanā u.c.

Informāciju par klientu apkalpošanas centriem un to sniegtajiem pakalpojumiem var skatīt ŠEIT

Klientu apkalpošanas centrs

Saistītas tēmas

Bauskas novads Klientu apkalpošanas centri