Pilnveidojot Iecavas Jauniešu centra (IJC) darbību un veicinot centra atpazīstamību jauniešu vidū, kā arī lai radītu konsekventu ikdienas komunikāciju, izstrādāta jauna vizuālā identitāte jauniešu centram. Ir aktualizēts un veidots vienots IJC koptēls, kurš turpmāk atspoguļosies dažādos komunikāciju kanālos, atbilstoši mūsdienu labajai praksei.

Jauniešu centrs attīstās un mainās, līdz ar to bija nepieciešams  veidot jaunu, vienotu vizuālo identitāti, kas palīdzēs atspoguļot pārmaiņas un radīt mūsdienīgāku, aktuālāku tēlu gan lokāli, gan digitālajā vidē.

Logotipa izstrādes procesā bija būtiska pašu jauniešu iesaiste, jo jauniešu centrs ir jauniešu mājvieta viņu brīvajā laikā, šeit veidojas draudzības, notiek apmācības, pasākumi, jauniešiem šī vieta ir svarīga.  

Veicinot jauniešu līdzdalību, piederības sajūtu un iesaisti jauniešu centra attīstībā, pērnā gada nogalē Bauskas novada jauniešiem bija iespēja piedalīties logotipu ideju konkursā “Logo Iecavas Jauniešu centram”. Jauniešu uzdevums bija radīt ideju priekšlikumus, iedvesmas materiālus logotipam, kā arī paskaidrot, kāds ir galvenais jaunieša izveidotā logotipa vēstījums. Konkursam tika iesniegtas 22 idejas. Iesniegtajai logo idejai bija jābūt jaunieša paša radītai!

Četras logo idejas tika nodotas publiskajam sabiedrības balsojumam IJC sociālo mediju platformās. Vislielāko sabiedrības atbalstu balsojumā saņēma Bauskas Valsts ģimnāzijas skolnieka Rodrigo Galana ideja.

Nolana ideja IJC logo

Rodrigo ideja tika nodota tālākai profesionālajai apstrādei bijušajam iecavniekam, grafiskajam dizainerim Krišjānim Šteinam.

“Man kā cilvēkam, kurš savus pirmos 23 dzīves gadus pavadījis Iecavā, šis projekts bija īpašs un personisks. Šogad man bija iespēja radīt ko paliekošu savai dzimtajai pilsētai – izstrādāt Iecavas Jauniešu centra vizuālo identitāti. Biju arī aicināts piedalīties žūrijas komisijā, kurā vērtējām bērnu radītās logotipu skices un izvēlējāmies tos darbus, ko nodot balsojumam. Rodrigo Galana darbs uzreiz piesaistīja manu uzmanību – tas bija gan oriģināls, gan dziļi simbolisks. Jau no paša sākuma sajutu, ka šai skicei ir potenciāls izaugt par ko lielāku. Priecājos, ka manas domas sakrita ar sabiedrības balsojumu! Mans uzdevums kā dizainerim bija šo ideju pārvērst profesionālā, mūsdienīgā un jēgpilnā zīmolā. Gala rezultāts, kuru redzat šodien, saglabā oriģinālās idejas siltumu un cilvēcību, vienlaikus iemiesojot Jauniešu centra dinamisko, iekļaujošo un nākotnē vērsto garu,” pauž Krišjānis.

Izstrādes gaitā tika radīti vairāki logotipa varianti, kas atvasināti no Rodrigo idejas.  No tiem izvēlēts labākais, profesionālākais un IJC darbībai atbilstīgākais logotips. Un, lūk, rezultāts!

IJC jaunais logo

 

IJC jaunais logo uz melna fona

Logotips ļoti vienkārši, bet gaumīgi ataino trīs burtus: I, J un C, kas ir Iecavas Jauniešu centra abreviatūra. Katra burta forma un krāsa veido draudzīgu un rotaļīgu sajūtu, vienlaikus paužot IJC vērtības: sadarbību, draudzību un pozitīvas emocijas.

Logo izstrādes procesā, apzinoties Iecavas Jauniešu centra vērtības, centra nozīmīgumu Iecavas jauniešu ikdienā, kā vietai, kur tiek pavadīts jauniešu brīvais laiks, tapa arī zīmola sauklis:

“Mana vieta,
Mana enerģija.”

Dizaineris logotipam un vizuālajai identātei ir izvēlējies atbilstīgas un IJC darbībai piestāvošas krāsas: uzticami violets, harmoniski zaļš, enerģiski sārts un Iecavas zils.

Iecavas Jauniešu centrs izsaka pateicību jaunietim Rodrigo Galanam par iedvesmojošo ideju un dizainerim Krišjānim Šteinam par idejas ietērpšanu skaistā veidolā!

Ar jauno vizuālo identitāti speram nozīmīgu soli pretī mūsdienīgākai, atpazīstamākai un jauniešiem tuvākai komunikācijai. Tā ir zīme, ka centrs attīstās kopā ar jauniešiem un viņu vajadzībām, stiprinot to, kas ir vissvarīgākais – piederības sajūtu.

Sveicam ar jauno sākumu Iecavas Jauniešu centrā! Mana vieta, Mana enerģija.

Saistītas tēmas

Iecavas apvienības pārvalde Jaunatne