bilde

Lai veicinātu efektīvu sadarbību starp uzņēmējiem un pašvaldību, Bauskas novadā darbojas Uzņēmēju konsultatīvā padome (UKP). Tās mērķis ir stiprināt uzņēmējdarbības vides attīstību, pārstāvēt uzņēmēju intereses, veicināt dialogu, viedokļu apmaiņu un iesaisti lēmumu pieņemšanā.

Padomes sastāvā darbojas uzņēmējdarbības vides profesionāļi:

Toms Auškāps, padomes priekšsēdētājs, AS “Balticovo”, Margarita Epermane, priekšsēdētāja vietniece, SIA “Bauskas slimnīca”, Edgars Brakše, kooperatīvā sabiedrība “Mūsmāju Dārzeņi”, Gunita Savicka-Kopilova, SIA “Pilger”, Inga Bērziņa, biedrība “Zemnieku saeima” un zemnieku saimniecība “Baltās Anemones”, Renārs Skudra, AS “Agaris Latvia”, Vita Začesta, zemnieku saimniecība “Aveņi”, Kristaps Jakuška, SIA “JK Kvalitāte”, Jānis Ratnieks, SIA “Wood4ex”, Mārīte Kleva, Bauskas novada amatnieku, mājražotāju un mazo zemnieku atbalsta biedrība.

3. jūnijā Padome tikās kārtējā  sēdē, kur pārrunāja aktuālus infrastruktūras projektus – Bauskas un Iecavas apvedceļš un Rail Baltica projekts Bauskas novadā.

Par Bauskas un Iecavas apvedceļu

Klāvs Grieze, Valsts SIA “Latvijas Valsts ceļi” Attīstības pārvaldes direktors, sniedza informāciju par aktuālo situāciju apvedceļu projektā. Lai informētu par projekta attīstību un uzklausītu nozares pārstāvju viedokļus un ierosinājumus, 11. jūnijā Rīgā, Emīlijas Benjamiņas ielā 3, tiek rīkota informatīvā diena, kurā piedalīsies vadības, finanšu, juridiskie un tehniskie eksperti.  Bauskas apvedceļa. Iepirkuma izsludināšana plānota 2026. gada janvārī.

K.Grieze pastāstīja par ieguvumiem visa novada uzņēmējiem Bauskas un Iecavas apvedceļa īstenošanas projekta rezultātā.

Apvedceļam ir stratēģiska nacionālo interešu nozīme arī militārās mobilitātes jomā Latvijā un Eiropas Savienībā. Satiksmes ministrija radusi iespēju piesaistīt līdzfinansējumu no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) programmas "Militārās mobilitātes finansējums". Tiks nodrošināta atbilstība militārās tehnikas transportēšanai. Ar teritorijas plānojumu var iepazīties interneta vietnē GeoLatvija.lv,  “Teritorijas plānojumi” sadaļā “Bauskas novads”.

bilde

Rail Baltica projekts Bauskas novadā

Gatis Gaņģītis, Rail Baltica pārstāvis un ģenerāluzņēmēja E.R.B. JV PS pārstāvji iepazīstināja ar projekta gaitu un sadarbības iespējām ar vietējiem uzņēmējiem.

Rail Baltica projekta ietvaros uzsākta Iecavas infrastruktūras apkopes punkta uzbēruma izbūve, kas atrodas tieši blakus atmežotajai Rail Baltica pamattrases vietai, kā arī norit pievedceļu izveide un pamattrases būvnieka ERB Rail pagaidu biroja labiekārtošanas darbi.

Iecavas infrastruktūras apkopes punkta aptuveni 16 hektārus plašā teritorija pamattrases būvniecības laikā kalpos kā stratēģiska loģistikas bāze un pagaidu birojs pamattrases būvnieka ERB Rail komandai Rail Baltica pamattrases dienvidu posma izbūvei no Misas līdz Lietuvas robežai.

Starptautiskais kopuzņēmums E.R.B. Rail JV PS (ERB Rail) ir reģistrēts Latvijā, un to izveidojuši trīs Eiropas vadošie inženiertehniskie un būvniecības uzņēmumi ceļu, dzelzceļa, tērauda konstrukciju un lielu betona konstrukciju būvdarbu jomā: Eiffage Génie Civil SAS (Francija), Budimex S.A. (Polija) un Rizzani de Eccher S.p.A. (Itālija). ERB Rail līguma realizāciju par pamattrases būvniecību ir uzsācis 2024. gada 8. janvārī.

Pašvaldības skatījumu uz stratēģiski svarīgajiem infrastruktūras projektiem pauda
Aivars Mačeks, Bauskas novada pašvaldības priekšsēdētāja vietnieks. Viņš aicināja uzņēmējus, sadarbojoties ar Uzņēmējdarbības un kompetenču centru, iesaistīties projektu norisē.

A.Mačeks atzina, ka apvedceļu projekts nenorit tik raiti kā bija cerēts, bet virzība notiek.  Savukārt vēja parku attīstības projektos Bauskas novadā saņemti dažādi pieteikumi liegumu noteikšanai.

Sarunās pozitīvi tika novērtēts autoceļa Iecava-Vecumnieki jaunais asfalta segums, kas ir būtiski gan iedzīvotājiem, gan uzņēmējiem.

Sēdes noslēgumā notika diskusija, kurā padomes locekļi pauda viedokļus, uzdeva jautājumus un iesniedza ierosinājumus turpmākajai sadarbībai.

Saistītas tēmas

Uzņēmēju konsultatīvā padome