Projekts: “Kalna un Zaļās ielas seguma atjaunošanas un rotācijas apļa izbūves projektēšana, autoruzraudzība un būvuzraudzība” (Līguma Nr. BNP 2023/99-projektē un būvē 12.03.2024., Līgums Nr. BNP 2024/30-būvuzraudzība 16.05.2024. )
Darbības programma: „ Bauskas novada Attīstības programmas 2022. - 2028. gadam pašvaldības investīciju projekta līdzfinansējums ir valsts budžeta apakšprogramma “Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana”.
Projekta mērķis un izmaksas: Bauskas novada pašvaldības tranzīta ielas-Kalna un Zaļā iela ir valsts galvenā autoceļa A7 „Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle) 3.105 km garš posms, kurš ir sliktā stāvoklī un rada draudus satiksmei. Ņemot vērā šo apstākli, pamatojoties uz Ministru kabineta 2008.gada 11.marta noteikumiem Nr.173 „Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas kārtība” un uz likuma „Par pašvaldībām”15.panta pirmās daļas 2.punktu, kurā viena no pašvaldības autonomajām funkcijām noteikta gādāt par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu, tajā skaitā ielu, ceļu un laukumu būvniecību, pārbūvi un uzturēšanu, un saskaņā ar Satiksmes ministrijas 2023.gada 28.decembra rīkojumu Nr.01-03/224 ieplānotajiem valsts budžeta apakšprogrammā 23.06.00 “Valsts autoceļu uzturēšana un atjaunošana” ar projekta īstenošanas līdzfinansējumu. Satiksmes ministrijas līdzfinansējums ir 2 616 736 EUR, pašvaldības budžeta līdzfinansējums 871 639 euro EUR Bauskas novada domes 2024.gada 28.marta pieņemto lēmumu “Par investīciju projekta “Kalna un Zaļās ielas seguma atjaunošanas un rotācijas apļa izbūves projektēšana, autoruzraudzība un būvuzraudzība” pieteikuma iesniegšanu un aizņēmumu projekta īstenošanai.
Investīciju projekta īstenošanai ir veikta iepirkuma procedūra – atklāts konkurss “Kalna un Zaļās ielas seguma atjaunošanas un rotācijas apļa izbūves projektēšana, autoruzraudzība un būvniecība, Bauskā, Bauskas novadā”, identifikācijas Nr. BNP 2023/99. saskaņā ar iepirkuma komisijas 2024.gada 22.februāra lēmumu, līguma slēgšanas tiesības piešķirtas Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Vianova”, līguma summa 2 861 310,55 EUR bez PVN. Atbilstoši iepirkuma rezultātam investīciju projekta darbu līgumcena, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), ir 3 462 185,77 euro, t.sk. projektēšana 105 515,03 EUR, būvdarbi 3 342 924,84 EUR un autoruzraudzība 13 745,90 EUR.
Iepirkumam “Būvuzraudzība objektā “Kalna un Zaļās ielas seguma atjaunošana un rotācijas apļa izbūve Bauskā, Bauskas novadā”, saskaņā ar iepirkuma komisijas 2024.gada 3.maija lēmumu, līguma slēgšanas tiesības piešķirtas Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Jurēvičs un partneri”, ar piedāvāto līgumcenu būvuzraudzības izmaksas ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), ir 26 189,24 EUR (bez garantijas izmaksām).
Informācija: 2024.gada 12.martā Bauskas novada pašvaldība ir noslēgusi līgumu ar SIA “Vianova” par “Kalna un Zaļās ielas seguma atjaunošanas un rotācijas apļa izbūves projektēšana, autoruzraudzība un būvniecība, Bauskā, Bauskas novadā”. Projekta ietvaros paredzēts veikt autoceļa A7 tranzīta ielas atjaunošanu un rotācijas apļa izbūvi.
Paredzēts, ka 2024.gada jūnija mēneša otrā pusē tiks uzsākta Kalna un Zaļās ielas seguma atjaunošana, kas radīs satiksmes ierobežojumus un palielinās laiku, kas nepieciešams Bauskas pilsētas caurbraukšanai. Būvdarbi uz Kalna un Zaļās ielas turpināsies līdz vēlam rudenim.
Realizējot būvdarbu izpildi Kalna un Zaļā ielā, būvuzņēmējs veiks satiksmes organizēšanu atbilstoši satiksmes organizācijas projektam, kurā tiks iekļautas standarta un ārkārtas situācijām sagatavotas un saskaņotas kustības organizēšanas shēmas atbilstoši MK noteikumiem. Apbraucamie ceļi darbu laikā nav plānoti, satiksme tiks nodrošināta pa rekonstruējamo ielu. Būvuzņēmējs ir iesniedzis pirmās LVC un Pašvaldības saskaņotās shēmas Nr.2;3;5 skatīt pielikumos, bet nākamās tapšanas stadijā →2. shēma – Kalna ielas remontdarbi – tie notiks nodrošinot vienu joslu katrā virzienā, samazinot ātrumu un ierobežojot brauktuves platumu.
→3.-5. shēma – rotācijas apļa remontdarbi – satiksme tiek nodrošināta ar satiksmes regulētājiem strādājot pa dienu, nakts laikā satiksmi atverot visiem virzieniem. Darbi nav ilglaicīgi, katrs posms pa 4 dienām.
Ņemot vērā, ka Kalna iela un Zaļā iela ir ar lietu transporta intensitāti, noslogotu satiksmi var veidoties sastrēgumi, kustība tiks apgrūtināta. Autovadītājiem būs jārēķinās ar remontdarbiem šajā tranzīta ielas posmā.
Galvenās aktivitātes: Asfaltbetona seguma atjaunošana Kalna un Zaļās ielas brauktuvei posmā no Mēmeles tilta līdz Lidlauka ielai. Tajā skaitā seguma atjaunošana esošajā Kalna/Zaļās un Uzvaras ielas lokveida krustojumā. Darbi tiks sākti ar seguma izlīdzinošo frēzēšanu, seguma remontu, aku vāku nomaiņu un turpinot ar asfalta kārtu ieklāšanu. Darbs tiks veikts iespējami īsos termiņos, lai samazinātu Satiksmes kavējumu radītās sekas. Pēc seguma atjaunošanas tiks atjaunoti brauktuves horizontālie apzīmējumi. Kalna ielas posmā tiks ieviestas Satiksmes organizācijas izmaiņas, paredzot vienu pamatjoslu katrā virzienā, iepriekšējo divu joslu vietā. Šāds Satiksmes organizācijas risinājums daļēji nodrošinās Satiksmes mierināšanas funkciju, novēršot apsteigšanas manevrus blīvā Satiksmes plūsmā, kā arī palielinot Satiksmes brīvtelpu starp tranzīta autosatiksmi un gājēju ietvēm.
Līgums paredz veikt arī tilta pār Mēmeli seguma atjaunošanu. Esošajam tiltam iecerēts veikt atjaunošanas darbus – segas un hidroizolācijas nomaiņa, jaunu deformācijas šuvju izbūve, margu krāsošana. Tiltam tiks uzstādītas jaunas deformācijas šuves, kā arī atjaunots brauktuves segums un novērsti apsekošanas laikā konstatētie defekti
- Kalna un Zaļās ielas seguma atjaunošana 29 270 m2 ar satiksmes organizācijas maiņu no Mēmeles ielas līdz Uzvaras ielai ar betona apmaļu nomaiņu 522 m un inženierkomunikāciju pārsedžu nomaiņu 91 gab.
- Mēmeles tilta seguma atjaunošana- 133,92 m garš, 18,90 m plats ar brauktuves platumu 14,50 m un tilta ietvju platumu labā tilta pusē 1,50 m un kreisā tilta puse 1,50 m ;
- Rotācijas apļa izbūve Kalna ielas sākuma posmā ar Mēmeles ielas un Dārznieku ceļa pieslēgumiem (būvdarbi);
Projekta kopējās izmaksas: EUR 3 488 375
LR Satiksmes ministrijas finansējums: EUR 2 616 736
Aizņēmuma Valsts kasē: EUR 740 825
Bauskas novada pašvaldības 2024.gada budžeta līdzfinansējums: EUR 130 814
Projekta īstenošanas laiks: 12.03.2024. – 31.12.2024., skatoties pēc laika apstākļiem, ir paredzētas 42 nedēļas neskaitot tehnoloģisko pārtraukumu
Projekta vadītājs: